Ogród w szkle - DIY

Witajcie za oknami jesień, jednego dnia złota, piękna zachęcająca do spacerów, następnego szara, bura i ponura. Ja jednak postanowiłam zatrzymać w domu małą namiastkę zgolonego, letniego lasu. Las w szkle – ostatnio bardzo popularne. W większości kwiaciarniach, pracowniach florystycznych, a także w marketach można kupić gotowe kompozycje w różnych cenach. Można również zrobić taką samodzielnie. Na pewno zaoszczędzimy przy tym trochę, a także będziemy mieć satysfakcje że wykonaliśmy to sami.

Ja do wykonania swojego lasu wykorzystałam:

- szklane naczynie (w moim przypadku była to gruszka która znalazłam w rodzinnym domu, świetnie nadają się do tego szklane kule bądź szerokie słoje),

- roślinki kupione w markecie na dziele z kwiatami,

- keramzyt,

- grys,

- ziemia,

- szyszki, patyczki, kawałki kory. 




A teraz krok po kroku jak w łatwy i szybki sposób można wykonać las.

Do szklanego naczynia wsypujemy warstwę keramzytu. Wspomaga on nawodnienie i oddychanie korzeniu roślin w ziemi. 



Następnie wysypujemy warstwę ziemi (ja stosowałam ziemie uniwersalna, taką której używamy do sadzenia kwiatów doniczkowych). 

1.    Sadzimy roślinki.



Po posadzeniu roślinek wysypujemy grysem, w taki sposób aby przykryć warstwę ziemi.


Układamy szyszki, kawałki kory i gotowe.



Ogród w szkle najlepiej spryskiwać woda destylowaną (uchroni to nas przed brzydkim osadem na ściankach naczynia) 



1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny na Mulinkuje i za wszystkie komentarze.
W razie pytań, odpowiem bezpośrednio pod Twoim komentarzem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...